school projecten Hogeschool Rotterdam Informatica

Project 1

Het eerste project zijn we rustig begonnen en waren de hoofddoelen samen werken met een team in een “agille” omgeving. De opdracht was om een papieren bord spel te maken inclusief documentatie waarin exact beschreven moest staan hoe de spel regels weken.

Project 2

bij het tweede project mochten we gelukkig echt aan de slag gaan met programmeren. De docenten die dit project hebben georganiseerd hebben van de projecten die in de eerste periode zijn gemaakt door leerlingen van het eerste jaar drie goede projecten uitgekozen. We mochten als groep een van deze spellen uitkiezen om hier een digitale versie van te ontwikkelen. Als groep hebben we gekozen voor een strategische spel genaamd “Frequency”. We hebben gekozen om het spel te ontwikkelen in python en pyGame. We hebben voor deze techniek gekozen omdat we hierin allemaal een basis hadden opgedaan de afgelopen twee perioden. Ik heb in dit project de rol als scrum master op me gekozen. Uiteindelijk ging dit goed maar heb ik iets te veel in de lijdende rol gezeten. De source code is hier op github te vinden: https://github.com/HRODEV/Frequency

 

Project 3

Project drie was een erg interessant project. Er is voor dat het een project begon een mail rondgestuurd met de vraag of er leerlingen die zich wouden inschrijven voor de advanced track. Ik heb absoluut geen spijt dat ik mij hiervoor heb ingeschreven. We hebben met een groep van vier personen als hoofdproduct een volledig functionele simulatie van de Rotterdamse metro geschreven in F#. Dit moest gebaseerd zijn op werkelijke data. onderdelen van de opdracht was referential management of de state en het gebruik van Coroutines. Mijn belangrijkste aandeel binnen dit project was verantwoordelijk zijn voor het op de juiste manier verwerken van de ruwe data en deze vervolgens weer via een nette manier te ontsluiten via API. Daarnaast nog veel andere custom queries geschreven voor het creëren van een rapport om onze onderzoeksvragen te beantwoorden. De source code van het gehele project is ook te vinden op github. Dit is inclusief parsers, api, rapportagetool en de simulatie: https://github.com/HRODEV/BartsGroepje

Project 4

In dit project hebben we een app ontwikkeld met behulp van Xamarin Forms. De opdracht was net als in project 3 om je data te visualiseren. de source code is op GitHub te vinden.

https://github.com/Eligioo/PRJ04 

Project 5/6

Dit hebben we uitgevoerd in twee periodes. De opdracht was om een webshop te maken zonder gebruik te maken van hulpmiddelen als frameworks. Daarnaast was er een focus op Continus Delivery. Bij iedere push werd de code gecompiled en werden de automatische tests uitgevoerd. Daarnaast werd er als er een nieuwe versie op de master branch kwam deze versie automatische in productie gezet als hij aan alle testen voldeed. De backend was ontwikkeld in C# om een HTTPListner heen.

De source code is op GitHub te vinden: https://github.com/barld/project5_6